Torna a l'inici

Estàs a: Caminada de Gósol > Caminada 2018 > Recorregut i mapa

La Caminada | Com arribar  | Caminades anteriors   | Colˇlaboradors  | Gósol    | Contactar  |

Caminada 2018

Portada Caminada Informació bŕsica Recorregut i mapa Inscripcions

Descripció

Itinerari

Perfil

longitudinal

La caminada d’enguany recorrerà la part central de la vall de Gósol i té el riu Aigua de Valls com a element vertebrador. Al llarg del recorregut l’anirem trobant, seguint i sentint, ja sigui el riu principal omolts dels torrents que li fan d’afluents. A més enguany, amb la gran quantitat de neu que ha caigut, segurament les fonts encara estaran ben ufanes.

La sortida serà de la Plaça Major de Gósol per la carretera de Berga i després de passar per la plaça del Segador farem la volta al Tossal del Castell cap al Congost en direcció a l’oest de la vall. Prendrem el camí que baixa cap als prats del Molí sota mateix dels aspres espadats de Roca Roja. Arribarem al Molí de Gósol on hi haurà el primer control. L’edifici allotjava l’antic molí fariner que s’alimentava de l’energia que li proporcionava el salt d’aigua provinent de l’aigua del Torrent de Coma. A l’edifici més petit, situat al costat del principal, hi havia la turbina i el generador que a partir dels anys seixanta va començar a produir electricitat pel poble de Gósol.Això serà al km 2,6 i a 1.325 m d’alçada.

Sortint del Molí creuaremi remuntarem el riuAigua de Valls, primer pel seu marge dret i després per l’esquerre. Aquest tram de riu va quedar molt malmès durant els aiguats de l’any 1982 i en els anys posteriors es van protegir els marges amb escullera i es va plantar nova vegetació. Arribarem així a les fonts de l’Aigua de Valls on brolla la major part de l’aigua que dóna vida al riu. Continuarem amunt seguint la branca del Riu de Torrentsenta que ve del Torrent Forcat i al cap de poc arribarem a la raconada on hi ha la font de Torrentsenta. Serà el control número 2 situat al km 4,45 i a 1.425 m d’alçada.

Seguirem la pista i després de passar pel bosc del Tinent i arribarem a la Plana des d’on podrem gaudirem de grans vistes sobre el Pedraforca i la Serra d’Ensija. Seguint la pista passarem pel bosc dels Morers tot planejant la base de la Serra del Verd. A tocar de la Borda del Nen Xic prendrem la pista que puja cap a Coll de Gósol on hi haurà la parada de l’esmorzar. Serà el control 3, situat al km. 8,3 i a 1.615 m d’alçada.

Sortint del coll ens enfilarem en direcció est cap al Serrat de la Matella. Després d’una curta pujada arribarem als plans herbats que cobreixen la carena d’aquesta poc concorreguda serra. Les vistes segueixen essent generoses en totes direccions si bé cada vegada hi ha més pins que van guanyant terreny als prats. Al final de l’ampla carena baixarem pel vessant de llevant en direcció cap a Feners. A Clota hi haurà el control 4, situat al km. 10,6 i a 1.460 m d’alçada.

El recorregut continua per la pista que voreja els peus del Serrat de la Matella i tomba cap al vessant de Sorribes i Pla Moniu i acaba baixant fins als plans que ha on s’uneix la pista que ve dels Morers. Sortint de la pista agafem l’antic camí que va a trobar el Torrent Tosquer i que el va seguint fins que arriba a tocar el riu Aigua de Valls. Després de creuar el riu pel pont, prenem el fort camí de pujada cap a Sorribes on hi haurà el control 5. A la plaça, la gent de Sorribes ens acollirà de nou. Serà al km 13,7 i a 1.367 m d’alçada.

Sortint de la plaça anirem a buscar el camí que creua la part altra de la vall tot seguint el Torrent de les Agolies. Entre prats farem el darrer tram de pujada fins el Cap de la Creu des d’on ja albirarem tot el Cadí i finalment Gósol als seus peus. Després de seguir per l’antiga carretera de terra que passa enmig dels prats i camps que hi ha entre la Tossa i el Serrat del Puig, arribarem de nou a la Plaça del Segador i en uns centenars de metres més a la Plaça Major de Gósol on hi haurà el control final. Haurem recorregut uns 16,3 km i fet un desnivell positiu de poc més de 550 m.